Followers

Tuesday, November 25, 2014

Tanpa Paksaan, Tiada Keinsafan (Part 4).

Sejak pergi ke surau-surau singgahan yang tiada telekung, semakin jarang telekung digunakan dengan syarat baju tidak jarang, tidak melekap di badan serta tudung depan dan belakang dipinkan. Kadang gunakan kain atau standby stokin dalam beg. Senangkan?
Takdelah perlu rebut-rebut kain telekung yang mana dagu bersih, yang mana tak berbau atau yang mana tak terus ke leher sebab bahagian muka yang besar.
Satu hari, kak Najiha menegur tudung yang tidak menutup dagu ketika solat. 


"Ok, tak tudung ni?" Seperti hijabista, tudung saiz XL berdagu tersebut saya gayakan depan adik-adik. Haruslah kita tunjukkan barang kita baru beli sebab perangai adik-beradik semulajadi suka share barang yang baru dibeli. Kalau tiba-tiba dialog mereka.
"Eh, cantiklah. Nak", Maka, haruslah beri dan kemudian, pergi semula kedai tu dan beli lain untuk diri sendiri. Macamtu.. Barulah terasa adikberadik yang sporting gitu. Kekeke..
Tapi dialog mereka bukan macam di atas. Tapi seperti di bawah ini!
"Macam orang Indonesia"
T_T
Bagusnya korang support kakak macamni, kan..?
Sampai hati. Sobs!


4 comments:

  1. kejam gak komen tu..hehehe..

    tp yela, pernah pakai tudung mcm tu, kena bahan mcm org indonesia.. tp tudung tu mak sy dh rembat.. kt nilai 3 banyak, murah pulak tu..kain sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat kedai, XL dia pun mcm kecil. tengok kat online pula mcm singkat. nak cari yg labuh sikit dengan kain yg best. nak kena feel kain dia sbb lycra macam melekap sikit.. nantilah ada masa, cuba lari ke nilai 3.. TQ tina info ni.. ;)

      Delete
  2. hihihi...

    buat tudung custom made la kak Nanie...

    antar kedai jahit tepi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. malas pula nak berjalan ke jln masjid India cari kain.. kekeke..

      Delete