Followers

Tuesday, July 1, 2014

Lari.

Niat yang tak baik, memanglah selalu tidak diperkenankan. Kan?

"Kak Ha balik dengan korang tau. Habis tazkirah" Pesan saya pada Zahim dan Zahir yang memang tidak join aktiviti tadarus setiap hari usai tazkirah.
"Eh? Ha tak join tadarus?" Bunda terpasang telinga memandang saya.
Alamak.
Saya.

Saya bukan taknak join. Tapi, pengalaman sebab 2 tahun group saya mesti menjadi kumpulan terakhir khatam Quran dikalangan 6 kumpulan masjid yang lain adalah paling menyayatkan hati. Mungkinlah kerana kumpulan saya, ahlinya tidak dedikasi. Maka, kedatangan hanya 2-3 orang sekali sesi berbanding kumpulan lain yang tetaphati 5-6 orang yang tak pernah tinggal. Tambahan pula kumpulan saya mesti group orang bekerja yang mana, tak dapat nak komit datang mengaji setiap pagi sabtu ahad pukul 9-12 pagi. Lalu, masa terbuang di situ.
See? Salah siapapun, i memang tak tahu. Ikut nasib sebab cabutan nombor kena pada group yang macamtu agaknya. T_T

Usai tazkirah malam tu, ustazah memandang saya. Sudah tentulah tak boleh nak buat-buat tak nampak sebab, ustazah dah siap remindkan hari pertama terawikh supaya saya mesti cabut nombor undi. Saya berjalan ke arah ustazah, salam. Kan habis tazkirah. Memang nak cabut balik. kehkehkeh.
"Meh, ambil nombor nih!"
Hambik.
Sobs.

5 comments:

  1. lenkali jalan je, jgn lari..klu lari org perasan :-p

    ReplyDelete
  2. tahun depan pakai topeng kak.. kihkih..

    so, group tahun ni macam mana..?

    ReplyDelete