Followers

Wednesday, January 15, 2014

Plan No. 2 (Vol 2).

15 Januari 2014
Petaling Jaya, Selangor.
Button end call saya tekan. Saya berjalan ke arah Dani dan memeluk bahunya.
"Loan i lulus!" Rasa nak sujud syukur kat lantai office. Yang saya submit khamis lepas. Baru je submit; 9 Jan 2014. Syukurnya.

2012
"Nak jemput datang rumah aku ni. Aku buat housewarming sekali dengan akikah anak" Mesej pendek itu tertera di skrin pc saya sewaktu sibuk menguruskan jemputan seminar.
"Ok. InsyaAllah."
"Datang tau!" Gesa rakan yang sama-sama lapor diri semasa mula-mula masuk kerja suatu ketika dulu.
"Ok"
"Kau bila nak beli rumah?" Tanyanya tanpa berlapik. Entahlah. Pada saya masatu, mungkin lepas kahwin baru nak fikirkan beli rumah sambil plan mungkin boleh share loan dengan suami memandangkan takut loan tak lepas dengan satu akaun.
"Lepas kahwin. Aku nak cuci kaki saja. Biar husband beli. Boleh? Macam kau, la. Beli untuk bini.." Jawab saya selamba. Lebih kepada malas nak fikir jawapan kepada soalan berikutnya. Soalan cepu emas.
"Bila nak kahwin nya..?" Ok, memang tersalah jawapan saya disitu.. T_T
Grr.. 
Sibuk tau. Kahwinlah saya nanti, bila jumpa seseorang yang selesa di hatilah.

12 comments:

  1. sentap kan bila ditanya soklan mcm tu.. sabar, nt ada jodoh tu.. aminnnn.. mn tau bukan setakat seketul rumah dapat, tp berketul²..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula.. bila kwn2 tanya bila nak beli rumah, mmg sy plan beli lepas kahwin. tapi tgk smpi skg tak kawin2, rumah dahla makin mahal. risau juga,

      Delete
  2. Replies
    1. rasa mcm tiada azam mencari pasangan thn ni.. T_T

      Delete
  3. Replies
    1. Kan. sy pun terkejut juga. sbb submit hari khamis dah pukul 4.00 petang. Kira dia ada hari Jumaat dan Isnin je proses.. Alhamdullillah..

      Delete
  4. alamak, ini kira pengajaran jugak la. lain kali kena fikir 10 langkah ke depan sebelum jawab apa2 soalan.

    ReplyDelete
  5. takpe...

    at least, satu impian dah tercapai

    :)

    ReplyDelete
  6. eh blog baru ke ni? lama tak BW, sekali dah berubah semua...tanjat gegirl...
    hahaha...

    ReplyDelete