Followers

Friday, July 18, 2014

Plan No. 2 (Vol 4).

Saya sudah lama berhenti risau. Rezekikan, Dia telah tentukan..

13 Julai 2014/Ahad/15km ke KLCC
"Pakcik ada projek lain ni. Takut tak sempat" Terangnya sambil melihat-lihat sekitar rumah kosong itu. Motor di parkirkan di ruang kereta yang telah di renovate.
"Yang ni, toilet nak tukar? Bumbung nak buat konkrit ke A?" Tanyanya lagi dan ianya memang tidak saya plan dalam jangkamasa yang terdekat.
"Cat saja dulu, pakcik. Kalau dapat orang takbir malam raya pun alhamdullillah" Kertas yang saya catatkan kod warna dan ruang yang perlu dicat, saya serahkan padanya. Harapan saya, semoga urusan cat rumah selesai awal sebelum raya dan dapatlah cuci rumah dan pasang aksesori rumah yang lain.

17 Julai 2014/Khamis/15km ke KLCC
"Kak Ha letak kunci rumah kat mana? Pakcik Din datang nak cat rumah" Mesej diterima dari Zahim setelah 3kali panggilannya tidak dapat saya jawab.
Segera saya menghubunginya;
"Patutnya pakcik Din buat rumah bilal harini. Tapi, dia call bilal tak berangkat. tekan loceng, takde orang keluar. Tu yang terus buat rumah kak Ha dulu"

Tema?
Terracota dan Mocassin untuk luar rumah.
Alhamdullillah.

12 comments:

  1. Alhamdulillah..blh beraya kt umah baru.. sy pun bru je diluluskn permohonan belian rumah terpakai gak.. semlm bru proceed utk kuarkan kwsp.. cpt x kak utk dpt?

    tahniah ye kak..dh tercapai salah satu impian akak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah. haritu akak submit hari jumaat, selasa dah masuk KWSP. tapi, jangan lupa, byr zakat lepas keluarkan duit kwsp. Boleh rujuk kat website zakat, dia akan kirakan. ;)

      terima kasih, Tina.. ;)

      Delete
    2. mekaseh kak utk ingatan ni.. :)


      bak la alamat, leh beraya ke umah akak.. bw anak sy.. hehe

      Delete
  2. apa yang seronok masuk rumah baru (second hand pun kira baru jugak) bila kita buat sendiri kerja2 macam mengecat, plumbing atau bertukang benda2 yang simple. yang major tu, boleh la serah pada yang pakar. baru ada kepuasan kan...

    *tapi wiring mesti takda masalah kan? hehehee... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, aku tak pernah cerita ya?

      aku cat satu bilik, demam 3hari. belum angkat2 barang berat, boleh demam seminggu. aku syak, demam urat. memang lawan lah sbbtu, berkeras nak cat juga bilik sendiri masatu. terus demam 3 hari. Sengal semua sendi.

      Kalau travel pun, kalau kakak aku ikut sekali, dia yg bawakan semua. sbb pernah bawa mak aku g langkawi, angkut semua barang, memang aku demam seminggu.

      Delete
    2. tapi lepas kau balik dari panjat kinabalu, ok pulak kan. atau pun sebelum tu kau dah siap2 berlatih turun/naik tangga dan panjat bukit kat sini. sebab tu takde urat yang terkejut kot... :-)

      Delete
    3. kinabalu ada kaitan ke..?
      sbb barang2 portal bawakan lah..

      Delete
    4. tapi libatkan aktiviti fizikal tu, lebih kurang macam angkat tong cat. ke guane...?

      Delete
    5. berdasarkan tempat aku dah daki, takde masalah rasanya.

      Delete
  3. Replies
    1. belum lagi izwa. rumah tu kosong pun. cuma nak takbir raya saja.. hehe..

      Delete
  4. fuh..nak raya satu hal, nak masuk rumah baru satu hal.
    time ni confirm pening kepala nak kira bajet kan. takut tak cukup kat mana mana.

    ReplyDelete