Followers

Tuesday, September 9, 2014

Mimpi Yang Sama.

Jam sudah ke angka 3 dan dia masih duduk di situ biarpun rakan-rakan sudah beredar. Iman ke hulu ke hilir di tepinya lansung tidak menegurnya sebagai tetamu. Tuan rumah apa benda pun tak tahulah. Perutnya semakin kebas setelah hampir kesemua makanan telah dirasa.

"Kau pasti ke ni? Aku rasa macam kita takde jemputan" Tegur Ishak sambil menilik monitor cctv di hadapannya. Sejak kejadian surat-surat hilang, mereka lebih fokus pada bahagian peti pos.
"Ni, apa?" Hulurnya. Kad tersebut entah siapalah yang tercicirkan sehinggakan pada awalnya dia ingin pulangkan pada yang tertera nama namun demi melihat nama penjemputnya, terus dia menukar niat kepada ingin turut sertai majlis tersebut. Memang dengan niat ingin menegur perempuan yang selalu diperhati melalui cctv dihadapannya. 

Namun, demi melihat Iman secara berdepan, lemah segala lutut untuk berdiri pun. Ini kan pula jika tiba-tiba pandangannya tertangkap oleh Iman sekali sekala.
"Woi, jomlah. Zohor" Ishak menepuk bahunya mematikan niatnya yang tekad untuk bertegur sapa. Dia bingkas berdiri menuju ke pintu sebelum Iman menurutinya dari belakang.
"Awak, terima kasih datang ya?" Ada senyum terukir dibibirnya.

CERPEN
(Ini adalah pengaruh cerita The Master's Sun. Sila jangan anggap Iman sebagai saya.. )

8 comments:

  1. ermmm..akak, iman ni siapa? wujud secara realiti ke x? dia dtg tu nk mmg nk tegur seseorg tu ye, nk bgtau dia wujud?

    sy terkejut beruk tgk citer master's sun episod yg semlm, yg ada seseorang duduk mencangkung atas makcik dia yg sakit...mujur tak tercampak anak sy sbb ms tu ngah dukung dia..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini cerpen je tina.. hehe..

      eh, Tina tgk juga ya? hehe..
      tula. dahlah akak tengok tgh malam.
      tetibe lelaki tu mencangkung atas makcik tu memang terbayanglah lepastu nak tidur dah takut.. T_T

      Delete
    2. hahaha..hati teringin nk tgk, tp penakut.. payah kan kak.. yg hri tu ada hantuk budak yg mcm ju on tu..

      Delete
    3. kan? tp ada hantu dia yg ok, bolehla tgk sbb effect lampu biru je kan?

      yg menyorok bawah meja tu kan? tapi episod tu sedihla sbb budak tu kena pukul n dikurung dalam almari.. alahai, sampainya hati mak dia. kesian sgt..

      Delete
  2. Replies
    1. Hehe.. ini rekaan sajalah..
      cerita pendek.

      izwa, sy nak wish happy belated birthday kat awak. semoga dimurahkan rezeki selalu dan selalu comel dan cute hendaknya.. hehe.. eh, kita sebayalah rupanya.

      nak komen kat blog awak sekarang dah tak boleh sbb kakak saya dah baca blog awk. taknak dia terjumpa blog saya kalau saya komen blog awak.. T_T
      hehe..

      Delete
  3. Replies
    1. ini rekaan je wan. pengaruh cerita korea tu la.. hehe

      Delete