Followers

Monday, January 19, 2015

Kentut.

Sesubuh pagi, saya menerima panggilan dari Adra. 
"Awak macamana? Hizam sudah call?"
Prihatinnya cukup buat saya terharu. 
"Belum. Tapi saya ternampak status whatsApp dia kelmarin" Masih teringat, saat saya menekan icon WhatsApp sebab teringatkan arahan kasut getah di email petang Jumaat.

Ini memang main terjun je sebetulnya. Saya lansung tak beritahu sesiapa. Kata kerja amal. Memang tiada siapa pun yang tahu melainkan saya dan Adra. Lagipun Adra yang uruskan dengan pihak BOD. Senang sajalah. Kasi nama dan pergilah membawa kasut Phua Chu Kang sambil berdoa diri sendiri senantiasa selamat walafiat memandangkan diri seorang diri memperjudikan diri-serba-kontot-lagi-kekurangan-tenaga-yang-kalau-buat-kerja-berat-sikit-terus-demam-2hari-pergi-mewakili jabatan. Berani mati?
Tawakal sajalah, kan? Allah kan ada. InsyaAllah.

Nama Hizam tertera di skrin telefon saya. Dalam mode standby ni, haruslah kita sentiasa bersedia dengan segala kemungkinan. Selesai menerima arahan, terasa was-was betul. Lekas-lekas saya hubungi Adra. Macamana dengan e-kehadiran nanti memandangkan saya tiada di office. Nanti memanjang TIDAK HADIR pada sistem kehadiran online karang, pengsanlah.
"Saya uruskan nama ke kementerian saja.. yang lain-lain, awak buat sendiri!" Terang Adrawani pendek. 
Memang kentut, lah kan?
Baik tak payah jadi AJK macamtu.
Ceh!

2 comments:

  1. ishhhh...kentut betoi lah dengan jenis org yg buat kerja separuh jalan ni.... hehe

    ReplyDelete
  2. pulak..

    akak mmg biasa ckp kentut ehh..hehe..comel

    ReplyDelete