Followers

Tuesday, February 24, 2015

Mabuk.

Dari saya meninggalkan kereta hinggalah melepasi depan gerainya. Butir mata tu, tak boleh keluar terus?
Terganggu betul. Nasib tiada batu besar dan jalan masih pandang tanah. Kalau tak, mampu tergolek dok juga..bhaha..

"Takpe, barang ni ayah El bawa keluar naik motor nanti. Kesian pula tengok beg lagi besar dari orang nak bawa. Ha jalan keluar dulu" Saya pandang mukanya yang asyik menyusun paket ke dalam beg besar. Ayah El yang saya rasa macam sebaya aku ke, entah muda lagi agaknya.
"Ha naik motor sekalilah, boleh?" Minta saya. Lebih kepada yelah, sebab beg besar kot dia nak hangkut guna motor, mau juga motor yang tergolek dok.
"Huisssh. Jangan. Nanti ada orang kampung cemburu"
Sangatlahkan?
Eh. Pakcik kan? Pak Saudara. Pak Saudara rapat kot. Belah arwah abah. Boleh salam. Boleh jadi wali, kan?
T_T

3 comments:

  1. cemburu? kehkehkeh..awek dia org kg tu kot.. atau sebenarnya dia mungkin malu...


    yup, boleh jd wali kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. saja usik orang macamtu. best.. hehe..

      Delete
  2. ooo baru faham. die segan kot kak ha...?

    ReplyDelete