Followers

Thursday, January 30, 2014

Plan No. 2 (Vol 3).

"Nampak macam ada org tiru sign i, jeee.." What apps saya ketika menunggu hidangan Hainanese Curry Chicken Noodles (pilih wantan, best) dan Famous Kuching Three Layer sampai ke meja. Menu wajib saya setiap kali ke The Chicken Rice Shop. Rasa macam baru beberapa saat send, panggilannya masuk..
"Cik Ha.."

29 Januari 2014/ Bandar Baru Ampang, Selangor.
Saya sendiri tidak semak setiap butir yang tertulis. Yang pasti semua berkaitan dengan dokumen jual beli, pengurangan setem duti 50% bagi rumah pertama, pengesahan pembayaran deposit serta perlantikan beliau sebagai peguam saya. Sedang menandatangani satu-persatu dokumen tersebut, beliau memberi penerangan lanjut kepada owner rumah, termasuklah mesti mengosongkan rumah selesai cek ke dua diterima.

Banyak perkara perlu di ambil tindakan selepas keluar sahaja cek kedua. Antaranya, menukar nama pada bil elektrik, bil air, cukai tanah, cukai pintu serta menghantar dokumen KWSP kepada pejabat lawyer

Cek pertama disini, diterjemahkan sebagai, 
bank saya membayar balance hutang owner lama kepada bank yang dia buat pinjaman. 
Cek kedua pula adalah balance pinjaman saya yang telah deal 
untuk bayar kepada owner lama.

Selain urusan dengan lawyer sale and purchase, terpaksa mengadap berbuku-buku dokumen dengan lawyer bank untuk loan aggrement. Dan disitu baru saya perasan, pegawai bank haritu, meniru sign saya untuk kesemua mukasurat letter offer yang lebihkurang ada 70 mukasurat itu. Buku yang sebetulnya ada 3 copy.

5 comments:

  1. itu kira membantu la kan..? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya. sgt membantu. jadi sbb itu dia duk minta masakkan utk dia.. MASAKkan utk dia. T_T

      Delete
  2. ada kes ex-owner rumah mintak tangguh keluar dari rumah tu, saja nak lengah lengah, dpt duduk free lama skit. so harap Ha bertegas skit jika perkara seumpama ini berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak mcm owner nak sewa lagi sbb dia nak setelkan beberapa perkara..

      Delete
  3. yes...

    sikit je lagi prosedur right?

    ReplyDelete